30 dec. 2018

Effie - årets sista par

2018 års sista vantar blev ett par Effie, design Eli/Skeindeer knits.
Vantarna är stickade i ett 2-trådigt ullgarn från Ateljé Norrgården som jag färgat blåmelerat med Jeaba kallfärg. Det vita är Rauma Finull. 
Det var precis så det blå garnet räckte, hade bara en stump kvar när sista tummen var färdigstickad. 
Stickor 2 mm till mudden och 2,5 mm till resten. 
Effie är femte och sista mönstret i The Selbu mitten club II. Förra året stickade jag The Selbu mitten club I och det gav mersmak. 
Utan att jag tänkt på det blev alla årets fem par vantar i den blå-gröna färgskalan. 
Speedy Selbu, Evja, Marit, Siran och Effie. 
Det är en fin samling. Det som gläder mig mest är att mina färdigheter att flerfärgssticka blivit så mycket bättre , fast jag har ju övat många timmar förstås.
Det har blivit många vantar i år, det här är inte alla. Några par värmer redan andra händer än mina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar