31 dec. 2018

Hjaltland är sista paret ut

Så här innan året är helt slut passar jag på att visa sockorna Hjaltland.
Mina sockor är stickade i Regia tweed , färg 2 som är vit/beige, och Regia Mini stripes color, färg 2995 som är självrandande i olika blå toner. 
Det här sockmönstret visade sig vara perfekt för just självrandande garn. 
Jag gjorde tån och mudden enfärgade, i mönstret är de randiga precis som hälen. 
Tyvärr blev de lite för stora för just mina fötter men de hittar säkert ett annat par att värma så småningom. 
Mönstret är gjort av Eli/Skeindeer knits
Nu ska jag ägna resten av det här året åt att se på film, kanske rita lite och fixa en god middag tillsammans med maken. I morgon är det tisdag, en bra tisdag för oss alla hoppas jag.
Gott Nytt År!

Nu vänder vi blad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar