6 nov. 2017

Tealeaf

Min stora isblå kofta fick komma ut i det bleka novemberljuset.
Ljuset räcker inte riktigt till för att ta bra foton med mobiltelefonens kamera men det fick duga idag för orken att ta fram kamera och stativ fanns inte.
Mönstret Tealeaf Sweater är gjort av Bristol Ivy och det är genialt bra. Jag köpte det via Craftsy och då ingår sex korta filmer där Bristol visar hur man gör vissa moment. Tydliga och bra filmer som visar hur fickorna görs, hur ärmisättningen är och så vidare.
Koftan är rejält oversize, precis som den ska vara, men jag kunde gjort ärmarna något kortare för superwashgarnet töjer sig mer än man tror. 
Jag har stickat i Cloudborn superwash merino worsted, ett mjukt och mysigt garn men som alltså hänger ut sig lite. Det gör inte koftan mindre användbar för det, den här kommer jag mysa ordentligt i under höst och vinter. En riktig favoritkofta från första stund och jag kan absolut tänka mig att sticka en till i ett rustikare garn. Fickorna och spetsmönstret och de fiffiga ärmarna, ja fördelarna är många med den här modellen.

Solen har tittat fram och det var härligt att gå en liten promenad med några vänner mitt på dagen. Det är inte alla novemberdagar som kan stoltsera med sol och värme. 
Nu smyger solen när bakom trädtopparna och jag hoppas vi ses snart igen. 
Wiihoo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar