21 nov. 2017

Mameluckdax

Nu är de klara! Mina ullmamelucker.
Mönstret har Maja gjort för Järbo Garn och det finns som gratismönster på Järbos hemsida
Jag räknade om till en storlek som passar mig och det var lätt att justera mönstret. 
De är så varma och sköna! Lite trixigt att fotografera sin egen rumpa bara...
Mina mamelucker är stickade i Gästrike 2-trådig ull från Järbo och lite rosa rester från Ullcentrum, också det 2-trådig ull. När de var klara körde jag dem på ullprogrammet i tvättmaskinen. Det gjorde dem mjukare och finare. 
Mönstret är snillrikt med fina detaljer, sånt som jag gillar. 
Nu finns det inga ursäkter för att inte ha klänning hela vintern!

Vi har fortfarande ingen snö, bara lite frost på marken. Några minusgrader och sol, perfekt novemberväder! 
Det är ljuvligt fint. 
Ser ni, grått och rosa, precis som mina nya mamelucker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar