15 juli 2017

Ännu en liten älva

Vilas är älvor eller nymfer i slavisk mytologi, Vila är också namnet på tredje sjalen i Helen Stewarts The Shawl Society 2 där alla sjalar har namn efter väsen av olika slag. Tidigare har jag stickat Fairyhill och Sprite´s fen. Tre mönster återstår.
Vila wrap är lång och rak och jag valde att sticka den i SoftSport från Moods of colors. Nästan 100 gram gick åt av vardera vitt och grått, lite mindre av det buteljgröna. Stickor 4,5 mm använde jag. 
Jag har inte mätt den men uppskattningsvis är den ca 50 cm bred och ca 170 cm lång. 
Garnerna hade jag hemma sedan länge så de är inte köpta för det här projektet men de passade väldigt bra och jag är nöjd över att ha minskat garnlagret en smula.

Jag glömde kamerastativet hemma men det gick att ta några bilder med kameran lutad mot en gren. Man får vara lite påhittig när man går ut ensam. 
Lättstickad, lite enformig att göra men värd besväret. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar