6 juli 2017

Chokladkastanjer!

Julisockorna i The New York Sock Collection är som choklad.
Yorkville socks heter mönstret av Mina Philipp och det blev ett fint och lättstickat strukturmönster. 
En rolig detalj är att hälen är rätstickad. På sistone har jag sett ganska många sockmönster med just rätstickade hälar, något som inte förkommit så mycket tidigare. 
Det fantastiska garnet är från Fru Valborg och är Twisted sock i färgen Chestnuts. Ljuvligt att sticka med! 
Från chokladsockor till fika med bästa L idag. 
Alltid lika roligt!
Och efter en god fika är det inte dumt att vila på en solstol hemma hos lilla dot. 
Precis så här ska en sommar vara!

Men även roliga saker tar på krafterna och nu är jag ganska trött. 
Med ganska trött menar jag inte att jag är så trött att jag skulle kunna somna utan så trött att det tjuter i öronen, kroppen värker och jag tappar saker och slinter eller snubblar, skriver fel på tangentbordet och tänker i zickzack och en massa andra oönskade saker. Jag undrar om min utmattade hjärna någonsin kommer bli som den var innan. Förmodligen inte. Var rädd om era hjärnor, de är fantastiska! Men de klarar inte högtryck hur länge som helst även om de gör sitt bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar