19 juli 2017

Mitt i prick

Den tredje trikåklänningen i min lilla kavalkad är sydd av viscosejersey köpt på Husqvarnabutiken i Vimmerby.
Modellen är Onion 9004 med modifieringar. 
Lite olyckligt att få en måltavla nästan mitt på magen, jag såg det inte förrän klänningen var klar men jag hade inte kunnat lägga mönsterdelarna annorlunda eftersom tyget precis räckte till alla delar. Den blir säkert användbar i alla fall.
Det är en härlig tyngd i tyget och det ger ett fint fall. 
Fast den där måltavlan...

2 kommentarer:

  1. Men va 17....supersnygg klänning!!!
    Vad har du för symaskin?

    kram Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag har flera maskiner, den här är sydd med overlock (Bernina) och cover stitch (också Bernina)och lite på min vanliga symaskin också.

      Radera