27 juli 2017

Regnbågar för hela slanten, nästan

I våras beställde jag en karamellbukett från Kate Selene.
Visst var den fin?
Den är fin nu också, för nu har den blivit sockor.
Riktiga godissockor. 
En rätstickad häl och breda ränder med lite struktur i nederkanten. Jag har inte använt något mönster utan stickat enligt något slags basmönster jag har i huvudet och improviserat längs vägen.
Regnbågskarameller och regnbågssockor, hur fint är inte det? 
Kate färgar sina garner för hand, verkligen för hand för hon målar härvorna med händerna. Hur coolt som helst!

Vägen för att få tag i regnbågskarameller att matcha sockorna med gick via Zedig´s i Mariannelund. 
Där säljs glass i stora lass och 
jag blev bjuden på varmt wienerbröd med chokladfudgeglass på. Mums!
Därefter köpte vi godis. 
En pytteliten butik, full med folk så här års men vi kryssade oss fram mellan polkagrisar och 
fudge av olika slag. 
Efter trängseln behövde vi vila, och det gjorde vi på en magiskt lugn plats med supergoda mackor, Kröngården i Södra Vi. 
Klart bra dag, tack för den!

När jag kom hem satt Spanarn på plats. 
Han har mycket att göra nu.

1 kommentar: