21 feb. 2017

Sytt, stickat, snöblandat

Idag har vi haft många olika väder. Det började med sol och åtta plusgrader för att sedan bli grått, därpå lite regn och till slut snö. Snön smälter direkt när den träffar marken men det är ganska blött. Den enda någorlunda torra platsen utomhus var högst upp på trappan, längst in till huset så där kunde jag lägga ut de senaste sockorna.
Det har blivit fem randiga par än så länge i år och fler lär det bli. Just de här är stickade i Lang Jawoll Magic i en turkos-grönmelerad färg och en blåmelerad. 
Jag fortsätter sy prototyper av projektväskor med blixtlås. Nu har jag hittat en bra storlek men det är vissa detaljer som jag inte är nöjd med ännu. Kanske blir jag aldrig nöjd, kanske kommer jag på något fiffigt. Vi får se. 
Vi har haft extremt lågt vatten ganska länge men nu börjar äntligen havet stiga en aning. Det känns bra om det återgår till någon slags normalt läge. Ytterligheter känns inte helt bekvämt.
Jag trotsade det snöblandade regnet och gick en sväng, bara en knapp halvtimme, det var skönt att komma ut och även om det var blött så var det inte kallt. 
Det var tomt på bänken på berget. 
Den inbjöd inte till sällskap.

1 kommentar: