7 feb. 2017

Det drar!

Vi håller på att blåsa bort. Ja det är så det känns i alla fall. Kraftiga vindar som viner runt huset och får småsaker att flyga omkring. Snön som kom har också blåst i väg.
Fåtöljen där jag ofta sitter och stickar står precis intill ett fönster och där var det inte alls skönt att sitta idag, det drog trots att det är bra isolerat.
I sommarrummet är det också kallt men det var bra ljus för att fotografera de senaste två projektpåsarna jag sytt. 
Det ljusblå tyget är jättefint och en liten rosbård högst upp känns alltid rätt. 
Mönstret är det jag brukar använda. Den ena ska bli en presentpåse, den andra stannar hos mig.  
Vill man inte använda dem kan man ju alltid ha dem som prydnad för de passar bra på den vita byrån mot den grå väggen. 
Någon dag ska jag sy något annat än påsar men faktum är att de är roliga att göra och ibland behöver jag göra något som blir färdigt ganska fort. Det känns bra att göra klart när det finns så mycket annat runt omkring som inte blir det inom överskådlig tid och som därmed stressar min stresskänsliga hjärna.
Isen däremot, den kommer troligen försvinna inom överskådlig tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar