28 feb. 2017

Småstenar och tindrade stjärnor

Jag har några färdiga lapptäckstoppar som väntar på quiltning och den här rosa stjärnan har fått lite kärlek och tid idag.
Jag frihandsquiltar mycket och tätt på den här quilten. 
Solen sken en liten stund genom fönstret in på mig och det jag höll på med. Det kändes nästan som att sitta ute i solen för ett ögonblick. Härligt.
Massor av små, små cirklar i de gröna bitarna och lite olika mönster i de rosa har jag sytt.
Det återstår en hel del men nu är jag i alla fall på gång.

Skymningen var fin med sin djupblå färg även idag. 
Någonstans där bakom björkens grenar skymtar månskäran och en klart lysande stjärna tindrade mot mig. 
Skymning är allt bra fint ändå.



6 kommentarer:

  1. Hej ock tack för din inspirerande blogg!
    Ville bara säga att den lysande stjärna på din bild är Venus. Ha en bra dag!
    Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag visste inte att det är Venus så det var roligt att du skrev det!

      Radera
  2. Din stjärna ser spännande ut, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  3. En väldigt snygg kvilt i rosa å så fint du kan handkvilta!!
    Imponerad!!
    Ha det så bra

    SvaraRadera