23 dec. 2016

Laddar

Hur är det med stressnivån? Är den hög idag, så här dan före dan? Min är högre än vad den borde vara och någon lång uppesittarkväll är inte aktuell för min del. Dagens bästa är att jag äntligen bakat lite! Nu väntar en saffranskaka, kanelstjärnor och ingefärssnittar till julaftonsfikat. Det blir en garanterat snöfri jul här längs smålandskusten. Idag var det fem plusgrader och sol och det blir säkert inte något oväntat dramatiskt väderomslag till i morgon.
Blåmesarna och domherrarna har redan flugit hem till dem jag hade i åtanke när jag stickade dem. Tidiga julklappar är också julklappar. 
De är stickade i West Yorkshire Spinners sockgarn på stickor 2,25 mm.  
Domherrarna blev dam- och blåmesarna herrsockor. 

Naturligtvis är det ordentligt kattrolerade innan jag gav bort dem.
Luna godkände arbetet.

Naturen förbereder sig för en kommande vår. 
Det är hoppfullt! 
Vi laddar först och främst för julhelg men sedan laddar vi om för vår vi också!
God Jul!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar