26 juni 2016

My precious!

Midsommarhelgen börjar närma sig sitt slut och även idag har vi haft en solig och varm dag. Lite soldis på förmiddagen, sen stekande varmt på eftermiddag och nu lite skön kvällsbris. Totalt sett har helgen varit sommarskön vila med ljudböcker och stickning.
Jag vill verkligen rekommendera bomullsgarnet Tahiti. Lättstickat, mjukt och följsamt till skillnad från en del andra bomullsgarner. Många garnaffärer säljer det har jag sett, för egen del köpte jag mina nystan på Garnnetto i Linköping. 
Två nystan räckte till en lagom stor sommarsjal, lagom att ha över axlarna eller om halsen.
Lunafjun gillar den också. Hon var snabb som en blixt att lägga sig på den när jag skulle ta bilder. 
- Den är min, bara min, väste hon. 
Våra katter är väldigt sällskapliga och håller sig alltid i närheten av oss fast ingen av dem tycker om att ligga i knäet. Intill men inte på.
Sötmissar.
Innan helgen helt är slut sitter jag en stund på trappan i kvällsolen och stickar på en ljusblå tröja.
Sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar