2 juni 2016

Blad och löv

Det är verkligen underbart med sommar, sol och, framförallt, många ljusa timmar per dygn men för naturens skull så hoppas jag på regn. Här i östra Småland (och ännu värre på Öland och Gotland) är det snustorrt överallt och risken är stor att många växer vissnar och dör i torkan. Vetskapen om att det gröna kanske bara stannar en liten tid gör att det känns ännu viktigare att liksom sluka allt det vackra, frodiga och friska.
Så en timme eller i två i solstolen och titta på träd, buskar och blommor känns som en helt rimlig syssla.

När jag inte tittar på det gröna så stickar jag blad, eller närmare bestämt eklöv. 
Mönstret har Johanna/Fjällbo shop gjort och jag började på dem förra året men de blev inte klara. Nu har jag repat upp och stickat om för jag blev inte nöjd förra gången och det var därför de blev liggande. Nu tycker jag att de långa flotteringarna blev mycket bättre, även om det är lite knöggligt att sticka av upprepat garn. Det ordnar ju till sig vid tvätt så de blir säkert jämnare och finare. 
Gröna eklöv får det bli nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar