26 maj 2014

Rena snurren

Vissa dagar är min hjärntrötthet värre än andra. Det blir lite farligt när jag påbörjar saker, kommer på något annat och glömmer bort det första, speciellt om det första innefattar spisar och grytor. I dag har jag glömt en gryta på spisen två gånger, och snurrat till en massa andra saker men som väl är har inget allvarligt hänt. Inget värre än maken fick slänga sig i bilen och åka till vårt befintliga hem för att ta hand om en matkasse som stod utanför dörren när vi var på andra stället... Det ska bli så skönt när flyttkarusellen är över och vi bara har ett ställe att vara på. Då kanske min hjärna kan ta det lite lugnt också.
En glasspaus räckte inte för att lugna ner snurret men gott var det.
Dagens ruta fick bli vimsigvit. 
Jag hittade finfina grejer när jag letade efter något annat, frihandsquiltade stycken, klara att sy något av. Tanken var nog att sy necessärer eller en väska. 
Bitarna var från kurser jag hölli frihandsquiltning för en evighet sedan. 
Jag blev så sugen på att sy något av dem men det kommer dröja. Länge tyvärr.
Nåja, ute blommar smultronplantor. 
Vilken vacker kväll det är! 
Oskarshamn visar sig från sin bästa sida, mellan båtmaster och kyrktorn. 
En sån vacker kväll är jag stolt över att bo här.

Inga kommentarer: