3 maj 2014

Det ligger kvar

Att vara ledig flera dagar i sträck är verkligen bra för båda kropp och själ. I dag tyckte min kropp att jag skulle ta det lite lugnt och det kan man ju lätt kosta på sig en lördag som denna. En stor del av dagen såg arbetsfördelningen ut så här.
Maken monterade skåp och jag, ja jag satt och hejade på. Rätt arbetsledning är viktig, eller hur?
Stommarna är nu på plats och hyllpan och luckor fixar vi i morgon.
Stickningen har legat som ett ufo alldeles för länge men nu har jag bestämt mig för att inte sticka på något annat förrän den här är klar.
En Rockerfeller i Malabrigo lace.

Här blommar häggen för fullt nu och plommonträdet har snart blommat över.
Äppelträdets blommor slår ut vilken dag som helst.
Det är så vackert med det starkt rosa, så vackert att dagens ruta absolut ville bli fotograferad där trots att den är himmelsblå.
Den fick som den ville.
Förövrigt ligger havet kvar.
Det vilade sig också lite i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar