21 jan. 2014

Långsamt är också en fart

Du undrar förstås om det blev en promenad i dag igen? Nej... i dag blev det en sovstund på soffan efter jobbet i stället. Omväxling mumlar jag men tänker att det var det enda alternativet. Hur kan man vara så trött?
Nåja, när jag ändå var inne på det väldigt långsamma temat så gjorde jag några varv på en tvåändsstickad vante jag började på i julhelgen. Helt planlöst, utan mönster och utan idé om hur den ska se ut när den är klar. Nu har jag skrivit ner hur jag gjort så det finns möjlighet att göra en till så småningom.
Jag stickar på stickor nummer 2,25 mm. Tunna, tunnare än vad som behövs men jag gillar hur det stickade materialet blir. 
Några varv slätstickning till tänker jag göra innan det är dax för en tumkil.

Dagen ruta är vit. Vit som ett blankt papper. Som de papper jag borde skriva men inte gör.
Alla dagar kan inte vara skrivdagar. Men en eller par ganska snart vore väldigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar