28 feb. 2011

Sopa ihop resterna

Idag har det varit en dag full av anspänning, precis som det kan vara ibland. Somligt blev bra, somligt blev inte lika bra och på så sätt är väl allt som vanligt. Ups and downs.
Lyckades i alla fall, i sista stund, fixa en present till maken som i morgon firar att ännu ett år gått. Jag har haft lite panik för att jag inte ens orkat tänka på hans födelsedag...
För att släppa lite på stress och press så satte jag mig vid symaskinen en stund, och med mig hade jag - förstås - en hög med rester.
Den här quilten syddes förra våren.
Innan den blev helt färdig så hade den en kant av brunt med vita príckar. 
De där prickarna fick inte godkänt och jag skar ner quilten lite grann, och av någon underlig anledning så kastade jag inte det som skars bort. Tur var väl det, för nu hade jag något att utgå ifrån när jag satte mig och lekte lite med både ihopsydda och ensamma små restbitar.
Några småbitar finns det kvar så kanske blir det en bård eller två till.
Inte mycket matchar och stämmer i bården, men det gör ingenting. 
Befriande - och jag gör som jag vill. :o)
***Anette L***


9 kommentarer:

  1. Läckert som alltid när du är i farten!!

    SvaraRadera
  2. Härlig, häftig och hur kul som helst!!

    SvaraRadera
  3. Det blir så härligt när du leker med färg och lappar!!

    SvaraRadera
  4. Häftigt och hur läcker som helst.

    SvaraRadera
  5. Underbart!
    Ska försöka att komma ihåg att jag också gör som jag vill!
    Det är befriande!!!
    Kram Maja

    SvaraRadera
  6. Den blir läcker..... den som spar han har.

    Gratta P från oss.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Som vanligt blir det läckert när Du sätter fart.

    Översta bilden letade jag efter små Bauer-troll .....
    Kram

    SvaraRadera
  8. Men det blir jättesnyggt! Tänk vad fint lite restbitar kan bli!

    SvaraRadera