18 feb. 2011

Kantrapport overlock

I det HÄR inlägget så skrev jag om att overlocka quiltkanter innan man syr på avslutningskanten.
Nu har jag kantat klart.
Om jag tyckte det var mödan värt att overlocka kanten först? Ja, faktiskt. Jag är nästan lite förvånad själv, men det blev bra, och var lätt att sy fast avslutningskanten och få det snyggt. Enda problemet är att sy rakt med overlocken - det finns ingen återvändo när kniven varit framme...
Det här betyder att Kaffe Fassett-quilten är klar!
Förhoppningsvis har värken och eländet i munnen lugnat ner sig till i morgon så jag kan ge mig ut på fotosafari.  Håll tummarna för bra väder!
Titta vilka fina vårtecken - spirande pelargoner i fönstret och ljuvligt vårigt garn!
Garnet, Boots 100 gr Stränge från Schoppel Wolle, fick jag i ett brev från min egenhändigt adopterade (har man ingen så får man fixa en själv!) storasyster idag! Tack snälla söta du!
Jag vet redan vad jag ska sticka av det, och jag ska börja så fort jag maskat av pågående projekt, eftersom jag behöver just den stickan. :o)
***Tandlösa Tettan***


3 kommentarer:

  1. Spännande att få se din nya kvilt.
    Overlocken måste jag testa som du beskriver.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset med overlock.

    Dina pelargoner ser fina ut har sex sticklingar framför mig

    SvaraRadera
  3. Häftigt garn!
    Inser att min Pelargon i köket nog inte mått så bra i vinter! Tur att man kan köpa nya eller ringa pappa och beställa fler;-)
    Maja

    SvaraRadera