2 feb. 2011

Hur mycket färg har en färg?

Är man osäker på värdet av de färger man jobbar med i ett projekt så är ett bra tips att titta på sitt projekt i svart-vitt. Ni vet ju att jag var tveksam till det mörka Kaffe Fassett-tygerna i ett av snurrblocken. Så här ser blocken ut i svart-vitt.
Jag har flyttat in det mörka i mittenraden och lagt det mellan det röda och det gröna blocket. I svart-vitt ser det bra ut. Det är bra balans mellan värdena på färgerna. Det mörka känns inte alls så mörkt längre.
Så här ser det ut i färg.
Jag börjar bli nöjd!
Ewa frågade i en kommentar om mönstret till snurrblocken, och det har jag ju glömt att berätta
- det finns HÄR. Gratis och allt! :o)
Sy på bara! Det är jättekul!
***Anette L***



7 kommentarer:

  1. :0) Ja inte var det mycket mörkare än de röda :0) Men jag uppfattar nog de röda som lite gladare och då blir de ljusare :0) Men det kommer bli jättefint!
    Kramen/Sussie

    SvaraRadera
  2. Det där blir kalasbra! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  3. Smart knep! Det blir jättebra med blocket i mitten. Det är väl främst att det inte har lika starka kontraster som de andra, mellan "vingarna" så att säga, som gör att det blir den svarta fåret? (oj vad svamligt det blev, hoppas du fårstår hur jag menar) KRam Jenny

    SvaraRadera
  4. Vilket härligt arbete, kommer att bli kanonsnyggt!! Smart att fota i svart/vitt.
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  5. Den blir snyggt som vanligt, har aldrig testat att fota med svart o vitt får göra det nästa gång.
    Mönstret vara fiffit.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Hi Anette,

    jeg har tildelt dig en sunshine award - læs mere på min blog
    http://lkannik.blogspot.com/

    SvaraRadera
  7. Det är en bra idé det där med svart/vitt.
    Det kommer att bli jättesnyggt....

    SvaraRadera