22 nov. 2010

Whippoorwill

En del saker får så intressanta namn, som mönstret till min senast stickade sjal.
Mönstret heter Whippoorwill, och översatt blir det Skrännattskärra,
vilket är en liten fågel, som enligt mitt tycke och smak inte har så många likheter med sjalmönstret. Några bilder på en Skrännattskärra lyckades jag inte hitta på nätet, men på Nattskärror finns det en del.
Söt liten krabat i alla fall, fast något gråare än min sjal... som är en färgbomb så här i gråväderstider.

Sjalen ska bara torka så jag kan ta med den ut i regnet...

Fast nu varnas det för 10-20 cm snö i natt. Vi får väl se. Just nu vräker regnet ner.
Garnet är i alla fall Kauni, och stickor 4 mm har jag använt. Mönstret har jag köpt på Ravelry. Jag har nästan följt mönstret 

Regnbågsvibbar? I så fall kan jag tipsa om att det händer en hel del på Regnbågsquiltarsidan! Många fina färggranna saker sys det.
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar