7 nov. 2010

Som om jag inte skulle kunna...

Kommer ni ihåg Hedvig och ugglan Helge i Från A till Ö?
De som lärde alla 70-talsbarn svåra ord som till exempel reflektera?
När jag sökte på programmet stod det att det var gjort 1974. 1974?!
Jag tror, snart på fullt allvar, att det sitter någon uppe i himlen som skruvar upp hastigheten på klockorna hela tiden. Ju mer vi stressar, ju mer vi försöker hinna med, desto snabbare går tiden. Och tidstjuvar har man ju hört talas om...
Läskiga figurer, kommer och tar vår värdefulla tid!
I vilket fall som helst så är brandgult väldigt mycket 70-tal, och som ni vet så laddar jag ju för att sy brandgula quiltar och nu är tygerna fixade, och de bara väntar på att jag ska bli klar med röd nr 3 (vilket nog tar lite tid, för jag har precis börjat).

Jag måste erkänna att jag tycker det ser riktigt läckert ut. Tänk om jag håller på att ändra uppfattning om brandgult?! Varför skulle jag inte kunna göra en så enkel sak som att ändra min relation till en färg? Det har nog redan hänt, för jag blir så glad av den här brandgula traven!
Grönt har jag nog alltid gillat, och mycket grönt är det i Djungelmys-quilten - mitt senaste mönster till tidningen Fat quarter (nr 3/2010).

Just den här quilten, med en mjuk och mysig fleecebaksida är tänkt till en liten (eller stor) kille som jag känner. 

Jag hoppas att det ska byggas kojor under den,
och att det ska mysas i soffhörnet med den, kanske ihop med lillasyster.
1974... Jag kan inte fatta att det är 36 år sedan? Eller vill inte...
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar