19 nov. 2010

Det snöar i Mörarp idag

Massor av snö! Stora blöta snöflingor.
Det är alldeles vitt ute, men det hindrade inte min röda quilt från att skrika och säga att den ville ut.

Lite mallig är den också för att den fått hänga på skylten vid Pågatågshållplatsen.
Tygerna tystnar inte bara för att man gjort quiltar av dem... Vill de ut så vill de!
Baksidan vill också visa upp sig och - om man tittar riktigt noga - quiltning:

Det är riktigt mysigt att sitta inomhus, med tekoppen i handen, en chokladbit i munnen, lyssnandes på symaskinernas brummande i bakgrunden och titta ut på de stora snöflingorna. Det är bara sju månader till midsommarafton!
Då kommer den här boken inte vara bar, blöt och ledsen längre.

Jag har inte fått så mycket sytt idag, för jag har fixat lunchen på campen, men det ligger solglada brandgula tyger på bordet, och nog hör jag dem viska
"Sy mig, sy mig"...
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar