8 nov. 2010

Polkagrisar

Och vips så var det åttonde november!
Dagen idag gick i en farlig fart, och arbetsdagen var över innan jag hunnit fatta att den hade börjat. Visst är det bra med sådana dagar, men de får inte komma för ofta, för det orkar jag inte med!
Ikväll har jag plockat undan lite i syrummet. Att kalla det för att städa vore att kraftigt överdriva, men jag har stoppat in saker på sina rätta ställen, vilket åtminstone gör att jag kan komma åt skärmattan en dag eller två.
Man hittar mycket intressant när man plockar, i alla fall i mitt syrum. Idag hittade jag mönster som jag köpt för ett bra tag sedan, men glömt bort att jag hade, och jag hittade några tyghögar iordninggjorda för kommande projekt vilka jag naturligtvis också hade glömt bort... Frågan är då om man ska behålla tyghögarna, eller helt enkelt stoppa in tygerna i hyllan igen och vänta på nästa våg av inspiration? 
Ja, det kan man ju fundera på ett tag, samtidigt som man kliar sig i huvudet och undrar hur man ska få plats med sina senaste inköp...
Min polkagrisduk är - nästan - färdig.
Det som saknas är en liten bård med frihandsquiltning, men jag har ingen maskin som klarar det för tillfället. Lite synd, för när man är så nära så vill man ju bli klar, eller hur? Men snart så!

Mönstret finns i boken Schnibbles times two av Carrie Nelson, men jag har inte följt beskrivningen på hur blocken sys - det blev för mycket spill för en smålänning - så jag sydde av långa remsor i stället för korta. 
Och resterna - ja, ni vet vad det blev av dem...

Mums fillibabba! 
En liten sneakpeek på mitt tredje röda projekt, av scrapsrullen, bjuder jag också på.

Undrar vad morgondagen för med sig?
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar