30 nov. 2010

Nya vägar

Varje dag nu när jag kör till jobbet så kör jag en ny väg. Inte så att de rent geografiskt är nya, för det är samma gamla vanliga sträckning som jag åkt under många år, men all snö, alla vallar, alla gropar och hala partier gör att det blir en väg som jag inte alls känner igen. Okända vägar, som tar olika lång tid. Varje gång.
Det är ganska jobbigt.
Det har kommit mängder med snö, och det fortsätter att falla. På lokalradion varnar de hela tiden för fastkörda lastbilar, avåkta personbilar och de uppmanar folk att stanna hemma. Lättare sagt än gjort...
Vi är i alla fall fyra i familjen som kan hjälpas åt med snöskottningen. Grannen har det lite knivigt - lille sonen hjälpte till och skottade en kväll. Han la ifrån sig snöskyffeln när han var klar, så där som små barn gör. Dagen efter en snörik natt hittade familjen inte snöskyffeln - den ligger någonstans under snön...
Varsomhelst. Men någon gång kommer den väl fram...
och inte en skyffel finns det kvar i affärerna här.
Förövrigt så har jag sytt lite efter jobbet två kvällar i rad! Wow! Ork!

Tokroligt med Anitas Arrowheads!
Och så stickar jag en riktig vintersjal, en tjock och gosig, i garn köpt i Mörarp.

Utanför fönstret skymtar en snövall... Jag stannar inne och tar en kopp te!
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar