22 okt. 2010

Vilken väg ska jag gå?

Ibland är det så svårt att bestämma sig.
Det är så många val man måste göra. 
Ska man gå hit eller dit?

Ska man vara konventionell eller fantasifull?
Ska man stanna upp eller bara hoppa?

Ibland är det så många funderingar, och bara man själv som kan göra valet.
Meningen med livet är ett liv med mening skrev Nanne Bergstrand i sin krönika härom dagen. Ja, så är det nog. Ett liv med mening - vad innebär det då?
 För mig innebär det bland annat...
* att min lille store kille fyller 15 i morgon, och att ha, och vara med, honom ger livet hur mycket mening som helst! 
* att ha vänner som bryr sig om en och som ger av sig själva och vara med dem ger livet härlig mening
* att jag håller quiltkurs i helgen, och om jag lyckas få några att ha roligt och uppskatta kursen och resultatet så ger det mig mening.
För mig får livet också mening när jag stickar, syr och fixar. Att göra är viktigare än att ha. Och just nu gör jag rutor, och då plötsligt uppstod den svåra frågan - När har man gjort tillräckligt? Ibland är det så svårt att bestämma sig...

***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar