2 okt. 2010

Kallt, men många besökare

Igår var det en riktigt kylslagen dag, men det kom många besökare till vår utställning. Jättekul! Det var en strid ström hela dagen. Jag åkte hem kl 20, tanken var att vi skulle ha öppet till kl 21, men Lena fick vara kvar till midnatt!
Tur att jag ändå åkte, för det var en mycket trött en som störtade i säng...

Min lilla Day and night-quilt blev klar igår, mellan varven. Det var bara lite quiltning och kantning kvar, och det var skönt att sitta under yllefilten och sy för hand lite då och då. Nu hänger denna på logväggen.
Näsby är en vacker liten by, och den här väggen väcker många tankar hos mig.

Taket lutar, dörren är välanvänd som anslagstavla, mossan är frodig och fin och kalkstenen vacker.
Undrar vad dessa klämmor och häftstift fått jobba för?

Sommarkänslor får jag. Och barndomsvibbar.
Nu är det snart dax för en ny utställningsdag, och vi hoppas på fler besökare som tycker att det är roligt att titta på lapptäcken.
Jag skickar en varm hälsning till er som redan hälsat på oss; Gudrun, Lisbeth, Gunnel, Inger och alla ni andra. Så roligt att ni kom!

Trevlig helg allesammans!
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar