11 okt. 2010

Till yttermera visso

En gång i tiden älskade jag ord. Jag tyckte om att skriva och att använda ord, vrida och vränga lite på dem, och kittla tanken med dess innebörd.
Sen hände något.
Jag fick en chef som frågade om jag tyckte om att skriva, och jag svarade glatt Ja! fast jag skrev inte på hans sätt och det märkte både han och jag ganska fort, och någonstans på vägen tappade jag glädjen för att skriva. Trodde jag. Det som egentligen hände var att jag kände att jag inte skrev tillräckligt bra, för jag skrev inte som han. Är man inte bra ska man låta bli...
Men Hallå!!! Jag älskar ju ord och vad man kan göra med dem!
Så till yttermera visso kanske jag skriver lite mer på bloggen framöver. Inte så att jag inte kommer fortsätta slösa med bilder, för bilder tycker jag också om, men kanske, kanske får ni lite mer att läsa också.
Protestera om ni vill, eller applådera för den delen.
***
Jag dras fortfarande med problemen i sköldkörteln och det påverkar mig och min ork. Den gångna helgen tog jag alla möjligheter att bara vila fötterna högt, få massage och njuta av skogen. Hoppas det hjälper!
Jag läste en liten bok om Intuition. En underbar pärla!
På tal om pärlor, finns det dubbelsolar? Man skulle kunna tro det!

Och visst är naturen en bra läkekraft med sina humoristiska inslag.

Svag för broar. Vem? Jag?

Efter all avkoppling så siktar jag nu på nästa projekt, som fått gro i en halv evighet. Jag fick för länge sedan en idé om att sy en slags isolerande bäddmadrass till luftmadrassen. Det är inte kul att sova på en luftmadrass fylld med iskall luft. Det vet alla som testat! Det spelar ingen roll hur mycket man har PÅ sig, om luften UNDER ger frostskador. Idén gick ut på att använda en aluminiumbelagd vadd från Stoff och Stil och sy ett lapptäcke med den vadden i, lägga härligheten på luftmadrassen och Voila! Inga kalla nätter längre!
Ingrid, som är betydligt snabbare än jag, nappade på idén, beställde vadd och sydde sin bäddmadrass för läääänge sen, och har dessutom använt den! Kolla här. Men... Nu är jag också på gång!

Det vill säga, jag har lagt fram vadd och tyg...
Tjingpling!
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar