28 okt. 2009

Fågel eller fisk

Eftersom jag redan visat fiskar så blir det fåglar den här gången!
Sjöfåglar.

I en utmaning mellan några vänner så har vi sytt med ett och samma tyg som utgångspunkt. Tyget, det med stenar (eller ägg, eller M&Ms, eller...) har ställt till besvär för alla inblandade tror jag.
Hos mig blev det som sagt sjöfåglar.

Ser ni de blå fåglarna? Och de vita?
Jag är löjligt förtjust i tesselationmönster, dvs mönster som är upprepningar som fyller en yta. På Wikipedia står det så här:
Tessellation (av latin: tessella, "(kvadratisk) mosaikbit"), utfyllnad av ett plan med geometriska figurer utan överlappningar eller mellanrum.
Häftigt va?!
Baksidan av mina sjöfåglar blev så här.

Än så länge finns inte så många av de andra utmaningsbidragen på nätet, men
Sussies utmaning finns på bild HÄR. Så häftig!
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar