3 okt. 2009

Tänk rosa i Vimmerby

Runt om i landet i dag så har quiltare samlats och sytt i rosa till förmån för bröstcancerforskningen, och initiativtagare är Åsa på Österby.
Titta HÄR och var med du också! Vi fortsätter hela oktober!
I Vimmerby var vi fem stycken som träffades och sydde i Ingrids affär. 
När vi kom hade Ingrid fixat varsin rosa blomma åt oss, så vi skulle komma i rätt stämning. Och jag hade förstås rosa tröja 

Anette och Ingrid började sy efter Åsas Tänk rosa mönster.

Och Annika och jag sydde små rosa necessärer, efter Lizzans mönster i FQ nr 3/09.

Åsa tog tillfället i akt att sy klart sin kasse, efter mitt mönster som också finns i FQ nr 3/09. Kassen blev toppenfin!

Efter ganska många timmar behövde vi dock rosa-paus, och vi sydde små påsar i andra färger. Tyvärr missade jag att ta ett kort på Åsas lilla påse, men den dyker kanske upp på Åsas egen sida. Här är bilder på min, Ingrids och Annikas.


  
Extra roligt att Annika, som är rookie på quiltning, var med och orkade höra quiltsnack en hel dag!
Tack Ingrid för en supertrevlig träff!
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar