16 okt. 2009

Vitt (och rött)

Idag är det vitt på marken, och det faller stora blöta snöbloppar. Snö är okej, snöblandat regn är bara tråkigt.
Den senaste tiden har det inte varit mycket hobbytid, jag reser och jobbar i stället.
Jag har till exempel varit på det här vita stället:

Bilden är tagen från mitt hotellfönster, strax innan koncernen jag jobbar i hade sitt 100-års jubileum inne i Globen.
När jag har en stund över så drömmer jag om vad jag ska göra när jag får tid till det... sy i vitt (och rött) till exempel.

Nio utav blocken är från ett röd-vitt blockbyte i somras och sydda av underbara quiltkompisar. Resten av blocken har jag sytt för att komplettera med, så det blir en stor glad quilt.
Fortsätter drömma...
***Anette L***

3 kommentarer:

  1. Skönt att ha en härlig hobby att drömma sig bort till när det är tråkigt ;)
    Hoppas du snart får tid att sitta vid din maskin igen!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  2. Drömma är härligt och gratis och ditt röd-vita arbete ser så fint ut.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  3. Röd vita quiltar är alltid snygga!!
    Den blir en riktig gladquilt

    SvaraRadera