26 okt. 2009

Fina fisken och famnen full av framtid

En hel silltallrik var utlovad - men det blev ett helt hav!

Tycker du att det smakar med sill? Vill du ha några egna sillar till och med?
Tja, då kan jag tipsa om receptet! Fast upplägget får du stå för själv.

I helgen som gick så träffade jag underbara likasinnade quiltare. Vi sydde lite, skrattade mycket, åt fantastisk mat och ... shoppade för att trygga framtida sysslor!
Sussies fång:

Och mitt:

Det ser kanske inte ut att vara så mycket, men det är 11 meter...
Lite syddes ju också, bland annat blev det 12 log cabin-block för min del.

Allt enligt Marti Michells handledning - vilken är riktigt bra (=nästan inget spill)

Och så sydde jag ihop mina tokiga åttor (Crazy eight) till en hel topp.

Jag har fler bilder att visa, men de sparar jag till en annan dag för jag vill ju att ni ska titta in här igen...
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar