31 juli 2007

Quiltvänner är guld värda

Vilka underbara dagar jag haft på sistone! I söndags kom en kär quiltvän och hennes man och hälsade på oss - och igår var ytterligare en sykompis här - så vi var tre stycken som sydde och babblade en hel dag! Härligt! :-) Vi fixade lunch och våra kära äkta män lagade god middag på kvällen. Det var verkligen en toppendag! Idag har två av oss fortsatt, fast jag måste erkänna att jag pratat mer än jag sytt idag...  Nu har min kompis och hennes man åkt hem och huset är så tomt - trots att hela vår familj är hemma ;-)

Lite har det blivit gjort. En liten duk av resterna från solrosduken som jag skrivit om tidigare i bloggen.

Och fler rester blev inhopsydda! Några småbitar som legat ett helt år efter att jag sydde en stjärnkasse har nu blivit en matchande necessär.

Och så har jag tagit tag i mitt superufo som jag har sååå tråkiga känslor för. Det är ett överkast till en dubbelsäng, och jag har nu ändrat om lite i mönstret så kanske, eller rättare sagt förhoppningsvis, så blir det klart.

Min gästande quiltkompis fyller år i morgon - så självklart fick hon ett grattiskort med sig hem!

Till min stora glädje fick jag hem några superfina stämplar från hÄnglar och stÄnglar idag också. De ska snart testas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar