8 juli 2007

Sommardukar

Mitt förråd av sommardukar växer!

Den här lilla duken består enbart av rester från en stor duk som jag ännu inte sytt klart. Lite märkligt kanske att göra restduken färdig först, men så blev det den här gången ;-) Det är extra roligt med den här duken just nu eftersom blommorna har samma färg som min pelargon! Så det kan bli...

Nästa duk är också sommarsolig - den består av solrosor.

Jag har använt X-blocklinjaler i två storlekar. Quiltningen fick förstärka solrosorna, så den blev så här:


Jag hoppas att det syns trots att det är sytt beige på beige.

För övrigt så kan jag berätta att det regnar igen... Nu har det regnat oavbrutet i ett dygn, och det verkar hålla på länge än. Inte gör det mig nåt - jag jobbar ju en vecka till... ;-) men jag tycker lite synd om alla som redan nu har semester...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar