2 juli 2007

Att förvåna sig själv

Nu har jag verkligen förvånat mig själv!!!
Jag gick en kurs för flera år sedan för norska Anne Beier Finnestad i fritt symaskinsbroderi, och tyckte att det var väldigt roligt - men också svårt - att brodera fritt med stoppfoten på maskinen. Jag började i alla fall ett eget projekt hemma ett tag efter kursen, klippte till delar, klistrade och började sy löv. Sen tog det stopp. Tvärstopp.
Tills igår! Helt oplanerat fick jag händerna på mitt för länge sedan påbörjade projekt och jag bara sydde och sydde och vips - Den är klar! Jag fattar det inte än...
Det saknas en del djup i motivet, men vad gör det när den är klar? ;-) 

I Galleriet i mappen Bonader finns några detaljbilder.

För övrigt så är det kallt idag! Brrr. Ska man frysa i juli? - Det tycker inte jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar