3 feb. 2019

Carmen!

Nu är det minsann vinter! Vi har kommit lindrigt undan vad gäller snömängder och på morgonen idag var det sagolikt vackert här vid havet.
Solen sken på förmiddagen
och allt är klätt i vitt.
Igår kväll var vi på liveopera på bio. Det var Carmen av Georges Bizet i en riktigt bra uppsättning som Louis Langrée dirigerade.
Escamillo spelades av Alexander Vinogradov,
en fantastisk karismatisk Carmen gjorde Clémentine Margaine och Roberto Alagna gav röst och uttryck till Don José. 
Jag var alldeles lycklig när vi gick hem i snöovädret efter föreställningen.
Baksidan är att jag betalat med en natts usel sömn på grund av intrycksöverflöd och tinnitus som har spelat såg inne i huvudet i flera timmar. Jag känner mig fortfarande ganska matt idag men det är det värt. 
Jag har ju inga måsten idag, tar bara några långa varv på min stickning när andan faller på.

1 kommentar: