27 feb. 2019

Sötsaker

Det är snart dax för ny månad och jag förbereder min kalender genom att göra uppslagen för mars.
En skiss i blyerts, 
fylla i konturer med svart tusch och 
sedan färglägga.
Jag lägger ofta till detaljer efteråt, ibland långt efteråt, för det som finns i min bok är en lek, det behöver inte bli färdigt. Och det behöver inte vara realistiskt, cup cakes och garnnystan kan vara bästa vänner när man ritar.
Jag ritar upp en månadskalender och överst på den sidan blir det alltid ett litet utrymme, perfekt för en miniversion av månadens förstasida. Jag älskar hur den prickiga muffinsformen blev! 
Testa och testa igen, former, färger, saker som symboliserar något eller bara kladd.
Den här gången blev det visst bara sötsaker, sötsaker på många sätt. 
Efter en lång period som varit tuff och motig så känns det nu lite bättre. Jag har lite mer energi och kanske kan jag komma igång att gå ut och gå igen. Naturen är bästa batteriladdaren.
Fast jag har lyckan att ha ett bra laddställe där jag bor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar