11 aug. 2018

Typiskt svenskt

Okej okej, idag har nästan allting handlat om vädret. Ständigt detta väder.
Vi har gått från en ganska blå himmel, 
till en grå och avlägset muller 
innan regnet äntligen kom! Först några få stora droppar 
och sedan lite till. Åtta underbara efterlängtade millimeter.
Just nu ser himlen ut så här. Spännande.

Har jag inte gjort något annat än att titta på vädret? Nej, nästan inte. Fast jag har tvättat tio härvor med den finaste ull. Härvor som jag fått av pappa, spunna av ull från hans får. 
När de torkat har jag en plan. En koftplan.
Jag avslutar med en rolig sak; på Ravelrys förstasida syns idag mina Anna-sockor. 
Superroligt! Jag gick med 26 mars 2009 och har 329 projekt upplagda på min sida och jag har 358 mönster i mitt Ravelrybibliotek, de allra flesta har jag inte stickat även om jag tänkte det när jag köpte mönstret. Och nu är som sagt mina Annasockor på förstasidan. Tänk så det kan bli.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar