12 aug. 2018

Energiomvandling

Efter en god natts sömn vaknade jag med massor av energi och den använde jag till att lägga ihop två quilttoppar med vadd och baksida.
Tänk så lätt det går när man känner sig pigg och utvilad! 
Det rosa-gröna täcket ska bli färdigt först och jag vet hur jag ska quilta det. Det blir perfekt att bara sätta igång med nästa gång energinivån är hög och lusten att quilta infinner sig.

Jag har haft en annan idé ett tag och den smög jag försiktig igång med när jag ändå hade farten uppe. 
Det blev flera randiag block; ett par lila,

ett par med orange som accentfärg och 
ett med en liten touch av cerise. 
Nu får de vila ett tag och det ska jag också. En kopp te, några kex och en sockstickning tycker jag är en bra avrundning av veckan och en bra avslutning på en kreativ dag, så så får det bli. Mot tekoppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar