20 aug. 2018

Måndagsspets

Till slut blev alla picoterna på Smock it!-sjalen färdiga och hela sjalen är nu uppspänd på mina yogamattor.
Den är redan torr men jag väntar med att plocka bort den från blockningsmattan till i morgon.
Ikväll stickar jag några varv på Delightful av Matilda Kruse. Mönstret finns både på svenska och engelska. 
Jag köpte garn och mönster direkt från Matilda på Organic knitters. Ullgarnet är helt magiskt, mjukt och ljuvligt. 
Det är en ovanlig modell på Delightful, först gör man spetsmönstret och sedan plockar man upp maskor längs långsidan och stickar slät- och rätstickning.
Även om det är ren njutstickning så funderar jag redan på nästa projekt; ett par restgarnssockor i garnerna som blev över från Smock it! Alla dessa idéer, alla dessa projekt som vill bli förverkligade, det är de som bevisar att jag lever.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar