4 aug. 2017

Alla sorter

Vädret är minst sagt växlande för tillfället. Igår fick vi makalösa 28 mm regn, allt från duggregn till åskskurar, och idag har vädret varit soligt, mörkgrått, stilla, blåsigt, halvklart, mulet, regn, störtregn och åska. Bara snön som fattas. Jag har suttit ute så mycket jag kunnat även om det inte alltid varit så skönt i de friska vindarna. 
Med stickning och poddar eller ljudbok har det ändå varit sköna timmar på altanen.
Just nu stickar jag på en Rune shawl, rune som i runor och inte som i namnet. Det är fjärde mönstret i Helen Stewarts sjalmönsterserie med magiska förtecken. Ännu en gång är det mycket rätstickning så det går fort att sticka. Tyvärr verkar sjalen bli ganska liten tycker jag.

Snart är hela sommarens sockskörd uppvisad här i bloggen. 
De här randiga godingarna är stickade i rester från ett par bruna och ett par Harry Potter-inspirerade. Underbara mjuka fina restgarner från Fru Valborg och A homespun house. De gifte sig fint som det brukar heta. 
Inget mönster, stickade över 64 maskor på stickor 2,25 mm. Ja, ni känner igen det. Jag gör som jag brukar. 
Jag fick skynda mig att ta några bilder innan regnet ökade i intensitet. Jag hann precis. 
Ett par sockor till hänger på tork så de återstår att visa. Sedan lägger jag snart upp ett par nya förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar