30 maj 2017

Grundkurs för skeppskatter

När jag var i Granhammar för drygt en vecka sedan var det flera som skulle sticka en Sommarrev, design Lotta på Yarn and garn, och jag sveptes med. Jag hittade inget passande garn där och då men hemma i mitt garnskåp väntade fyra perfekta nystan.
Mönstret får man gratis om man handlar garn till den på Yarn and garn men eftersom jag har ganska långt till Västerås där affären ligger så köpte jag mönstret på Ravelry. Min Sommarrev kommer bli färgglad.

Idag har vi haft grundkurs 1A för skeppskatter, dvs träning på båt som står på land.
Vi hade tre anmälda till kursen och alla var nyfikna och ivriga att sätta igång. 
Minerva som är coolaste katten fattade direkt hur man ska göra. 
Hon satt stilla i båten.
Morris testade lite olika grejer, som att gå utanför räcket, 
hänga lite lojt över relingen och 
öva på hopp i land-kalle-positionen.

Luna började med att kolla ner i kojen
och testade var man bäst kan kika ner på eventuella fiskar.
Hon ville gärna gå vidare till kurs 1B, bad från båt, direkt.
Morris han har inte gett upp och stannar nog på båten ett tag till. Kanske dyker det upp en fisk?
Skepp Ohoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar