23 dec. 2015

Med katt så klart

Så var vi då framme vid tröskeln till julhelgen.
Jag har lite blandade känslor för stora högtider som den här, det finns en sida av dem som skaver och gör ont men det finns också delar som är mysiga och efterlängtade. Trasiga relationer kontra tindrande förväntansfulla ögon. Ibland känns det svårt att förhålla sig till det dubbla, det tveeggade och komplexa. Kan man ändå slappna av och släppa taget om krav och måsten så är det ändå ganska skönt med frid och stillhet. 
Jag fortsätter att tillbringa mycket tid i vårt fridfulla rum. 
I dag kom min julklapp till mig själv, nämligen tillskott till vår Jenny Nyströms-tomtesamling som svärmor byggt upp under många år.
En stor tomte, ca 25 cm hög, med katt, och en liten otålig förväntansfull flicka, också med katt! Så klart.
De är ljuvliga och det är så roligt att de byggt ut vår Jenny Nyström-familj.

I kategorin julfix har jag bakat en saffranskaka,  
gjort struvor som är godare än vad de är vackra och 
bakat fröknäcke. 
Janssons frestelse är också gjord och maken har kokat julskinka. Vi är inte redo för en vegetarisk jul än.

Morris har både hållit sig undan
och varit i händelsernas centrum. Faktum är att han försökt tjuvöppna den största julklappen, för naturligtvis tror han att den är till honom. 
Idag kom sista inspirationsbilden från Maja på Näset och hennes julkalender är slut. Det har varit riktigt roligt att rita med hennes idéer som utgångspunkt. 
Med en önskan om julefrid till er alla säger jag
God Jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar