6 aug. 2014

Att bevara lugnet

Så där ja, nu är det vardag igen. Det blir nog bra det.
Det har regnat mest hela dagen men jag satt en stund på kökstrappan när jag kom hem. På översta trappsteget klarade jag mig från att bli regnvåt. Utsikten var som alltid lugnande.
Innan det var dags för middag stickade jag lite på de rosa rosvantarna. Nu börjar kruset ta form.
Jag har en bra bit kvar på första vanten och inser att garnet inte kommer att räcka till två hela vantar. Typiskt.
Nåja, jag hoppas att jag kan få tag på ett nystan till för de här vill jag gärna göra som hela vantar och inte halvvantar.

Ute i trädgården dignar hortensian av blommor. 
Dagens ruta fick bli blå, blå som lugnet.
Några som är experter på lugn är de små lurviga som bor hos oss. 
Luna ligger och trampar i luften och Minerva kopplar av så mycket hon förmår. 
Bara att ta efter när de stressiga dagarna kommer.

1 kommentar: