4 juli 2014

Sommarsysslor

Nu har jag semester och i dag har det varit sol nästan hela dagen. Efter några oroväckande mörka moln och något åsktungt i luften på förmiddagen så har det bara blivit bättre och bättre. Frukost ute, all mat ute föresten och tre sommarprat att lyssna på. Johans Theorins sommarprat handlade en del om Öland, mitt Öland brukar jag tänka med stolhet när Öland nämns. Fastän jag bott längre på fastlandet så finns Öland i mitt hjärta. Där finns min barndoms sus i buskar och snår. Där finns mina rötter.
Första semesterdagen brukar jag alltid baka, så också i dag. Inga storbak men två limpor jättegott fiberbröd. En brödmix från Kullens kvarn i Glanshammar.
Otroligt gott bröd!
På sonens begäran blev det en sockerkaka också. Jag har mina misstankar om att när jag vaknar i morgon finns inga spår kvar av den kakan... I så fall bakar jag en ny, det har jag både tid och ork till nu när det är semester.
Solen lyser på mer än ett ställe. Ringblommor är verkligen härliga. 
Ringblommorna inspirerade till dagens ruta. 
Sommarfint.
Men visst gäller det att hålla balansen? Alltså stickade jag klart halvvantarna jag sysslat med ett tag.
Nu ska det bara torka.
I viken syns det att det är sommar. 
Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar