20 juli 2013

Gröna fingrar

Min käre makes släktingar har alla oerhört gröna fingrar och det är alltid ett nöje att hälsa på hos någon av dem och gå runt i en välskött trädgård och njuta.
En vacker knopp i en kruka som ger förhoppningar om vad som komma skall. 
Växter i skön samklang. 
En underbar spräcklig pelargon. 
En ljuvlig liten surfinia. 
Hortensia i en blekrosa nyans. 
Massor av hosta-blad, i alla färger och former finns i trädgården.
Växterna klär trädgården på flera sätt. 
Idag badade getingar i det lilla fågelbadet. De tyckte nog det var en väldigt varm dag, vilket vi också tyckte. Tack snälla S och K för en jättefin dag!
Jag, jag hade planerat för fyra timmars sticktid i bilen, men... 
...även om jag fixar mycket så kan jag inte sticka och köra bil samtidigt så stickningen som jag la upp i morse ligger orörd kvar i väskan. Nåja, nu har jag en bra bilstickning till en annan dag.

1 kommentar:

  1. En så otroligt fin trädgård - och så tar du så fina bilder :)
    Lova att du inte stickar under bilresan i morgon - OM du kör - annars får du gärna göra det. Det påbörjade såg fint ut.

    SvaraRadera