8 juli 2013

Glassassociation

Måndag i min andra semestervecka och jag tänker
"Det är ingen fara! Det är en dålig dag, inte ett dåligt liv".
Alltså, jag har egentligen haft en ganska bra dag med både sol, stickning och skön vila men rosacean blommar för fullt i ansiktet, huvudvärken leker tafatt med mig och jag vill mer än jag orkar. Typ så. Inte värre men det känns ändå lite trösterikt med det där ordspråket och det kan användas på många dagar. Till och med flera dagar i sträck ibland om det behövs.

Min sommartröja är klar. Den är inte blockad men jag tror faktiskt att jag struntar i det för den är perfekt för svala sommarkvällar och redan ikväll kan den göra nytta.
Stickad på stickor 3,5 mm i Sandnesgarns Mor Aase, 55% merinoull och 45% bomull. Mjukaste mjuka! Mönstret är Åsa Tricosas Simple Ziggurat. Ett jättebra mönster och uppbyggt på samma sätt som Tric-koftan. Jag kunde ha stickat en storlek mindre än vad jag gjorde men som kvällsmyströja blir den perfekt.
Det blev en perfekt match mellan ränder på ärmar och kropp när jag har tröjan på.
Det är första gången jag stickar med bystanpassning och det ska jag absolut göra på fler tröjor och koftor framöver men jag ska börja en anings högre upp nästa gång. 
Tröjan får mig att tänka på glass.
Vanilj-, smultron- och blåbärsglass men det mörkaste lila går jag bet på. Det är nog ingen glass ändå.

4 kommentarer:

  1. Du skriver fantastiskt bra! Igenkännandet är stort när det gäller måendet och viljan.
    Tröjan lockar till att testa, jag ska bara först :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Gun-Britt Persson8 juli 2013 kl. 21:21

    Svartvinbärs kanske?

    SvaraRadera
  3. Kanske violglass? Himla fin är tröjan i alla fall!

    SvaraRadera
  4. Tänkte också skriva svartvinbärsglass.

    SvaraRadera