30 juni 2013

Killarnas tur

Så där ja, nu är killarnas också klara. 
Fasters/mosters favoritfärg turkos och långa baggyshorts och t-tröjor med monstertrucks. 
Jag hade tänkt göra en uppsättning med turkosa ärmar/byxor och en med bruna, men det turkosa tyget är så mjukt och skönt att det hade varit orättvist att sy i annat tyg till en av killarna. 
Efter min vurpa igår så har jag ont fortfarande men det är inte värre än att jag kan stödja på foten och om jag undviker att luta ryggen mot hårda stolsryggar och inte vrider mig för snabbt så tänker jag inte på det onda där. Skönt att det inte är värre men usch vad snabbt det kan gå att göra sig illa. 
Det känns i alla fall väldigt bra att få tillbringa tid vid symaskinerna och nu väljer jag mellan att klippa till och sy på en linnejacka till mig själv eller att sy samman indigoblock till en quilttopp. Vilken tur att jag kan göra precis som jag vill, och när jag känner för det!
Det är bra med sommar!


2 kommentarer:

  1. Vilka fina kläder du har sytt till dina syskonbarn och materialet ser skönt ut. Bra att du är på bättringsvägen, hoppas det bara blir blåmärken, det kan man stå ut med! Kram

    SvaraRadera
  2. Jättefina kläder och hoppas verkligen att du blir bättre och slipper att ha ont!

    SvaraRadera