17 juni 2013

Pärmpyssel

Igår hade jag lite pysseltid och klädde två pärmar med tyg. Linnéa som har Linnéas sykulforum ordnade kurs/sy tillsammans i just det och jag klädde två gamla ringpärmar som jag tänker ha mönster i.
Broderiet har Linnéa ritat och stygnsatt. 
Den lila pärmen är klädd med knapptyg inuti. 
Det som tog längst tid var att brodera trollen vilket jag hade gjort tidigare, att göra resten gick snabbt. Nu ska limmet få torka ordentligt några dagar innan pärmarna fylls.

Idag har det inte alls varit någon pysseldag, men en stund låg jag under parasollet, läste och åt glass.
Så bra har jag inte haft det hela dagen men jag är tacksam för det lilla. 
Lite energisamlande i all stillhet.


2 kommentarer:

  1. Så söta Dina två pärmar blev, tycker jag. Det ska väl bli kul att fylla dem med mönster, kan jag tro! För det är ju så trevligt att få börja använda någonting som man gjort.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Välgjorda fina pärmar, så mycket roligare att plocka fram än de "vanliga"! kram Katarina

    SvaraRadera