3 jan. 2013

Rutor och ränder

Åh, hur tänkte jag när jag valde att sy en fleecekappa med snedställt blixtlås på framstycken som är omlott i RUTIGT tyg?!
I mönstret står "Sy fast blixtlåset enligt markeringen eller så att kappan faller snyggt". Jag tänker "Sy fast blixtlåset så att det blir en vettig mönsterpassning och strunta i hur kappan faller när det är klart". Suck!
Oj oj oj, trixigt värre, men det ska gå. På nåt sätt. 
Offekoftan är färdigstickad! Den är väääldigt långrandig men jag ville ha en riktigt lång kofta att mysa i, en kort modell har jag stickat tidigare.
150 gram vardera av Kauni effekt beige och marin samt ett halvt nystan av nåt Fame-garn till I-corden. Stickor 4 mm.

1 kommentar:

  1. Du fixar säkert både blixtlåset och mönsterpassningen. Koftan är såå fiin!!

    SvaraRadera